We hebben allemaal te maken met het Coronavirus en vele bedrijven zijn opzoek naar mogelijkheden om het personeel thuis te laten werken.
Naar aanleiding van de overheidsmaatregelen om de verspreiding van COVID-19/Corona te beperken is de rode draad in deze maatregelen: “Blijf bij elkaar uit de buurt”.
We zijn de afgelopen dagen bezig geweest om voor onze klanten de thuiswerk faciliteiten in te richten.
Natuurlijk respecteren we deze besluiten en dragen we zorg voor onze medemens, maar we willen natuurlijk ook de business laten draaien.
Er zijn verschillende oplossingen op de markt om online te communiceren zoals:
- WebEx
- GoTomeet
- Teams
- Ook kunnen we voor u beveiligde en gepersonaliseerde server met Jitsi meet op zetten .
Met deze oplossingen is het makkelijk mensen uit te nodigen via een link in de mail om deel te nemen aan een video conferencing.
Deze fabrikanten hebben tijdens de Corona crisis een gratis versie die normaal alleen als betaalde versie verkrijgbaar is.
Voor interne Communicatie.
U kun interne communicatie binnen u organisatie regelen met bijv. Microsoft Teams in combinatie met bestandsdeling in SharePoint.
Hierin kan in de organisatie met elkaar gechat worden en gezamenlijk aan projecten werken.
Thuiswerken
Voor bedrijven en instelling die nog geen thuiswerk faciliteit hebben kan dit over het algemeen snel worden geregeld middels een VPN-verbinding naar het bedrijfsnetwerk.
Door de werk computer over te nemen kan men de bedrijf applicaties blijven gebruiken.
VoIP
Indien u VoIP heeft kan er een aparte bel groepen naar 06 nummers gemaakt worden of u kunt de vaste bedrijf telefonie blijven gebruiken en middels een app op u mobiele telefoon, u blijft dan bereikbaar en u belt dan met uw zakelijke nummer.
Hulp nodig?
Hebt u nog uitdagingen voor de komende weken waar we bij kunnen helpen? Laat het ons weten! Dat kan eenvoudig door contact op te nemen via https://conniction.nl/contact of te bellen naar 0543-744040